Trons Värld lägger ner

Ja, den nyheten mötte tidningen Dagens läsare denna fredagsmorgon i advent. Verkligen tråkigt tycker jag, som prenumererat på tidningen i stort sett sedan jag blev frälst, 1993. Reportagen från olika församlingar och konferenser har varit inspirerande, samt otaliga livsberättelser som vittnat om en levande Jesus. För mig har Trons Värld inte heller upplevts som särskilt kyrkopolitisk, utan man har lyckats bra med att hålla fokus på Jesus under alla år.

Till Krister Holmström vill jag bara skicka ett stort tack denna dag. Tack för att du gav visionen vingar, som har fått bära frukt på en mängd sätt utöver vårt land. Denna frukt är inte så lätt att igenkänna eller urskilja, men den har vuxit fram från det goda utsäde som Trons Värld har varit med och sått.

En stor varm kram från mig till Kerstin Doyle, Krister Holmström och alla ni andra som jobbat med tidningen!

Kommentarer
Postat av: Charlotte

Hej!



Tror du missförstod det jag skrev - har svarat dig i min blogg.



Det handlade alltså inte om er medbloggare - utan om själva Jesussajten.

2008-12-09 @ 20:19:03
URL: http://katolskakyrkan.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0