Väldig Gud!

Läste Jesaja 9 idag och fastnade för i vers 6:

Ty ett barn blir oss fött, en son blir oss given.
På hans axlar vilar herradömet, och hans namn är:
Underbar i råd
Väldig Gud
Evig Fader
Fridsfurste.

Är inte speciellt två av dessa anmärkningsvärda för ett barn, barnet som skulle födas?
Jag tänker på Väldig Gud. Ett barn ska födas som heter Väldig Gud!
Eller vad sägs om Evig Fader. Heter barnet som ska födas Evig Fader? Wow!
Ändå säger Han när Han väl kommit till jorden att det endast finns en Fader.
Och Han citerar även: Hör O Israel, Herren er Gud, Herren är en.
Trots att Han själv heter Väldig Gud!

Tror att nyckeln till förståelsen återfinns i Johannes 10 vers 30:

Jag och Fadern är ett.

Vilken fantastisk Frälsare vi har. Det är gott att "meditera" på Hans namn.
Han är Herren vår vishet, den som ger oss råd och gör den ovise vis.
Han är Fridsfursten, som sa:

Ni har hört att det är sagt:
Öga för öga och tand för tand.
Jag säger er: Stå inte emot den som är ond.
utan om någon slår dig på den högra kinden,
så vänd också den andra åt honom.

Han förde oss genom Sitt liv, Sin död och Sin uppståndelse, in i det Nya förbundets realiteter.

Hans namn är Jesus.

Kommentarer
Postat av: Åsa-påsa

TACK, Ellen! Jag behövde verkligen det bibelordet!!! Jag ska nog hänga upp det på kylskåpet...

2010-12-06 @ 10:43:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0